سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: بیمه‌شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، راهکارهایی برای تکمیل کردن سابقه آنها پیش‌بینی شده است.

سازمان تامين اجتماعي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، بر اساس اعلام سازمان تامین اجتماعی، بیمه‌شدگان در صورتی که برای کارفرمایی کار کرده باشند و حق بیمه آنها پرداخت نشده باشد، می‌توانند به شعب سازمان تأمین اجتماعی مراجعه کنند و مدارک و مستنداتی که حاکی از اشتغال و دریافت دستمزد است را به شعبه ارائه دهند و فرم ادعای سابقه را تکمیل کنند.

در شعبه تأمین اجتماعی بر اساس مدارکی که ارائه می‌شود کمیته‌ای تشکیل و از همه ابعاد موضوع بررسی می‌شود و در صورت تأیید ادعا، سوابق تأیید شده و به کارفرما اعلام می‌شود. کارفرما در این صورت ملزم به پرداخت حق بیمه خواهد بود و سابقه نیز برای بیمه‌شده لحاظ خواهد شد.

افرادی که کار نکرده باشند و حق بیمه آنها نیز پرداخت نشده باشد و مدارکی در این رابطه وجود نداشته باشد، امکان تکمیل سوابق بیمه پردازی برای آنان وجود نخواهد داشت.

تنها استثناء برای تکمیل سوابق بیمه‌پردازی از سوی بیمه‌شدگان مربوط به افراد بالای ۶۰ سال و دارای سابقه کمتر از ۱۰ سال است. بر اساس قانون، این دسته از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی می‌توانند سوابق بیمه‌پردازی خود را تا سقف ۱۰ سال با پرداخت حق بیمه تکمیل کنند.

سازمان تامین اجتماعی به بیمه‌شدگان توصیه می‌کند که پرداخت حق بیمه و تکمیل سوابق خود را در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری کنند و در صورت عدم اشتغال نیز به صورت اختیاری به بیمه‌پردازی ادامه دهند.

کد خبر 468601
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha